Háčkovaný nákrčník

11. září 2013 v 10:21 | Praktická žena

Vyrobte si háčkovaný nákrčník - takový, který bude lehoučký, vzdušný, barevnější... Budete mít skvělý módní doplněk na předjaří, chladnější dny. Nákrčník může sloužit jako pléd na tričko, tuniku... Stačí jen umět základy háčkování a mít fantazii.

Než se ale pustíte do háčkování nákrčníku, mějte na paměti, že důležité je použít jen lehké, slabší až středně silné příze, nejlépe bavlněné a směsové příze vlny a akrylu. Použijte háček s č. 10 nebo 12, aby nákrčník byl pak vzdušnější a příjemnější na nošení a nepřipomínal chomáč, který patří jen do velké zimy.
Obvod nákrčníku je 140 cm-150 cm, na výšku 30 cm-40 cm. Čím menší obvod nákrčníku, tím bude kratší kolem krku a naopak.

MATERIÁL:

zbytky barevných přízí (náš nákrčník má celkem 8 druhů barevných přízí), háček č.10 a 12 (dle síle příze), krejčovský metr, nůžky, jehlu na vlnu
Krok 1

Na začátku uháčkujeme jakýsi dlouhý řetěz z řetízkových ok do délky 140 nebo 150 cm a spojíme do krku pevným okem.

Krok 2

Dále uháčkujeme 3 řet. oka a začínáme s první řadou. Do každého řetízkového oka (v řetězu) uháčkujeme dl. sloupek 1x nahozený a háčkujeme kolem dokola až nakonec první řady.

Krok 3

První řadu ukončíme spojením pevného oka do třetího řet. oka (tam, kde je začátek první řady se třemi řet. oky). Dále pokračujeme druhou řadou stejným způsobem jako u bodu č. 2.

Krok 4

Chcete-li použít k přízi další barevnou přízi, uvažte ji k první přízi pomocí jednoduchého uzlu a háčkujeme dvojitou přízí. Nesmíme zapomenout, že konce každé příze musí být volná aspoň 20 cm na začištění.

Krok 5

Pomocí dvojité příze nám vznikne melír.

Krok 6

Končíte-li s přízí nebo příze dochází, nahradíte jí další barevnou přízí pomocí přivázáním uzlu, stejný způsob uvazování jako u kroku č. 4.

Krok 7

Na závěr poslední řadu ukončíme pevným okem do třetího řet. oka. Zbylé konce přízí začistíme pomocí jehly a konce odstřihneme.

Krok 8

Díky většímu háčku vznikne jakási uháčkovaná vzdušná síť.

FINÁLE:

zdroj: http://praktickazena.vlasta.cz/krasa/hackovny-nakrcnik/

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Žaneta Žaneta | Web | 28. května 2014 v 19:20 | Reagovat

Tady je to fajn. Zas někdy juknu.

2 Alena Krejčíková Alena Krejčíková | E-mail | 19. srpna 2015 v 16:09 | Reagovat

To je supr . uložím si také do PC.[1]:

3 Michaylannosysox Michaylannosysox | E-mail | Web | 5. září 2017 v 15:26 | Reagovat